Friday, December 3, 2010

::Di HCH lagi:::

Di hari ke4
elly dh semakin ok
mkn nasi pon dh byk seperti biasa
happy sgt tgk elly dh mau mkn

Nasi putih + sayur sawi & carrot + teluq grg hancur with kicap
My MIL yg masakkan utk elly..

Lps breakfast join ngan kwn2 main lagi..
Dah bosan main kat atas, kami turun ke lobby.. ada lagi mainan yg best2..
Ada jugak kolam ikan..
Nampak x dlm kolam tue ada apa???
bertaburan duit syiling.. kepercayaan org2 cina..
klau tabur duit syiling dlm kolam ikan mas bwk tuah (ong) hehhee..

Masuk bilik tgh hari mintak nak tukaq baju plak.. sbb kwn2 dia semua pakai sluaq panjang.. elok nak kuaq main terdengaq lagu hindustan dlm TV sempat lagi dok menari2.. ;)
Masa untuk sedut gas yerr syg.. elly dah semakin berani.. dah x menangis lagi.. siap pegang sendiri lagi..
Anak mummy yg comel bersama mask
Layanzzz telatah elly with mask
bila buka ja mask tue kat mulut elly ada ketul2 ice hehhee...
Tengan lepak2 dlm bilik kezen asben my PIL balik dr kedai..
rupa2nya belikan hadiah utk elly
basikal.. sukerrr sgt dia.. mmg dh lama dia mintak nak basikal..

Disebabkan punggung elly yg kemerah2an (kerap cirit smpi merah) so elly berkongsi basikal ngan kwn2.. bila elly duduk atas seat ja dia akan mengadu sakit so better la dia jadi pembonceng jerr kan...
Rehat sat mkn donut wit my MIL..
Penat bermain.. ajak mummy masuk bilik... lena la...
gaya daddy & elly tdoq...

Layannnzzzz...

Sukerr jerr kaco elly ni bila dia tdoq... hehehe
Ni tapak kaki serupa mummy kerr daddy??? ;)
Khusyuknyerrr...
Smile.... (hehehe)

Bgn dr tdoq daddy belikan biskut choclate.. sepatutnya x leh mkn lagi, tp kecian asyik mintak jerr.. belikan 1..
Mummy : nanti kita mkn lagi k bila ellesya dh sihat
Ellesya : ok.. ;)
Hari ke 5

Elly bersama melissa..


Anak mummy nak cepat sembuh kan..

Sambil elly bermain sambil mummy pon berblog tp hampeh!!! dr td asyik berputar2 ja... bosan ahh.. tetus tutup..


Turn elly plak layan gambo dia naik horse di tasek jitra, kdh..

Masa utk tdoq.. daddy kepenatan blk dr opis ada 'down'.. layannzzz piccas 2 beranak ni tdoq... ;)

Malamnya... elly belajaq tiup belon... sukerr tp geram sbb belon x besaq2..
Balutan drip ni basah so mintak nurse tukarkan..
Habis tertutup mata elly... punya la mummy nak snap gambo.. elly pon diam x kata apa.. hehehe...
Sambil menunggu kepulangan daddy dr membeli mkn utk dinner kami mlm tue...

Happy bila buka jerr pintu daddy bwkkan KFC.. elly yg paling xcited..

Elly di layan bagaikan permaisuri..
emuah......

Wednesday, December 1, 2010

::HCH SG ARA warded::



Hari ni baru mummy start keja setelah seminggu cuti
wlpon bz mummy tetap nak kongsi ngan kwn2 tentang elly
kami check out pagi 30/11/2010*
*
*
*
*
Kami dah sampai HCH branch sg ara..

ellesya mengantuk & penat

terbaring seketika selepas jumpe doc


Doc check pernafasan.. kuat & kasar

esk appoiment for x-ray paru2

bcoz.. demam x kebah2 jgk..

doc takut smthing happen kat paru2

sbbnyerr elly batuk berkahak



Sayu..

Kami dapat bilik seorang... amat2 selesa..


Ellesya masih di katil
berbaring utk kumpul stamina
sbbnnnyyyeeerrr.......
*
*
*
*
*


Masa nak masuk bilik td dia dh nmpk playground...
walaupon bdn lemah tetap activ..


Sudah lewat mlm ... mummy menunggu daddy yg blk kerumah ambilkan baju & brg2 keperluan..


Sambil melayan MR.BEAN..

Esok paginya.. elly masih nyenyak tdoq..

sudah masuk botol ke3..

Mummy dh siap mandi.. berposing ngan elly yg masih nyenyak tdoq..
1/2 jam kemudian kami gerak ke hospital pantai utk x-ray... elly happy sbb dpt kuaq jln2 katanya..
blk semula ke HCH doc bg tau result dr x-ray..
Elly mengalami radang paru2 yg tidak serius yg menyebabkan suhu bdn turun naik.. terdapat sedikit kahak pada paru2 elly & boleh diselamatkan.. agak terkejut tp doc memberi 100% jaminan ianya tidak serius..


jadi disbbkan itu elly diberikan oksigen utk memecahkan kahaknya sbb elly ni tak pandai nak muntahkannya.. sanggup ditelannya bila hampir2 terkeluar walaupon dah dipaksa utk muntahkannya..
1st time diberikan oksigen elly menangis.. dia takut & hairan..

Tok & Wan belikan mainan utk hiburkan elly.. lps dpt bantuan gas elly semakin kuat.. itu la nurse yg merawat elly..


Setelah 3 hari masuk hspital baru mummy berkesempatan mandikan elly.. dia x mau mandi cuma nak main ja bila agak kuat.. pastu lps mkn ubat plak dia akan tdoq sehingga 3 4 jam..

layan piccas elly bermain2 ngan mainan baru..
Masuk botol ke 4.. doc ckp dah bleh stop drip sbb elly dh mau mkn & aiq msk pon minum byk.. susu pon dh ok.. elly dh merdeka dr mengusung drip ke hulu ke hilir... ;)


Masa 1day masuk doc dah bg susu ni sbb elly cirit so doc mintak tukaq susu buat sementara waktu..
Elly menyusu sambil layan astro channel disney..
Habis sebotol ajak mummy main kat dpn.. dia main sungguh2 sbbnyerr drip dh x derrr...
Jom kita balik bilik k..
Elly dengaq riuh rendah kat dpn.. so kuaq lagi..
ramai kwn2 ada kat luaq..
meriah la elly ngan kwn2 baru yg sama jgk sakit mcm dia.. sekarang ni musim...

Tengah bermain2, my sil sampai.. elly bertambah2 happy & baru kami tau anak sepupu asben pon masuk citu selang 1 bilik ja ngan bilik kami.. elly mula beramah2 mesra ngan Raiyan Danish Khusyairi.. tp bkn si raiyan ni yg sakit tp adik dia...

Raiyan Darwish Danial
p/s : n3 seterusnya akan menyusul... smbg wat keja dulu k...

COCONUT SHAKE KLEBANG, MELAKA

assalamualaikum.....  moga ada rezqi lagi..  bye... _________________________________________________________________________________ ...