Thursday, July 10, 2014

semalam.... hari melayan karenah anak2...

assalamualaikum.....

balik dari kerja.. mcm biasa la nureen akan smbhyg asar dlu n mulalah memasak utk juadah berbuka
kebetulan daddy pon sampai sejurus mummy smpi umah
so daddy berperanan

bawah anak2 g lepak tepi laut
wahhh.... asyikkk...
laut ni blkg umah blogger wantie jerr
mean bertentangan jln umah nureen
emir dh semakin pandai berposing... suka jugak tiru gaya kakak sya posing

 hati2 yerr anak2...
blk jap g mandi k... :)
yg lawaknyerr... emir pakai la mcm mana pon, ramai yg akan panggil emir kakak
hahhaa.... sbb rambut kot...

kakak sya kenapa x tunggu emir... jalan la sekali

kan bagus...

seiring & sejalan.... 

 sekali masa patah balik...
nmpk kan kambing tue... emir tersadung tali kambing tue la
jatuh la tp ckit jer x der luka2

ewah3x... gaya model ker kakak sya....

hepinyerr dia...
dpt hirup udara segar tepi laut la katakan

lepas berbuka plak
kami terjah queensbay.. bw anak2 main la kan
mmg ituew yg kami slalu buat

ellesya mudah mesra... amoi2 tu kejap jer dah jadi kawan dia
emir join jerr... klau dia speaking pon, x dak yg paham hihii

 melompat melanding semua ada

nak kutip letak mana tue????

wahhh..... x sempat snap masa emir tunjuk bola2 yg dia pegang tue kat mummy n daddy
snap jer terus dpt gaya gini

puas main belanja mkn BR...
asyikkkkkk..... emir merajuk masa ni
mummy nak suap awai2 dh tutup mulut ngan tangan n kalih muka ke kiri
majuk la sbb nak main lagi... tp mummy n daddy dh nk ajak balik
kakak sya plak nak jgk icecream cranberry x silap
sbbnyerrr FROZEN!!! hahhaa

 pastu jadi model cilik tak berbayar kat c2... hahhaa

jom kasi chan emir plak bebas dr stroller
bila bebas escalator la yg dia cari
wajib naik turun kat cni... suka betoi dia ngan escalator...
masa buka belt stroller emir, waaahhhh berdiri jerr terus angkat tangan tanda kebebasan... hahhahaaa

___________________________________________________________________________________
jom singgah


Wednesday, July 9, 2014

biskut faveret nureen....

assalamualaikum..... 

semalam nureen EL..
so bila dah EL ada jerr xtvt kami anak beranak kannn...
ajak 2 beradik tue polo mummy g beli bahan2...

bahan apa???
bahan2 nak buat biskut raya... yeaaaa
xcited tau anak dara nureen...
bila kami terjah kedai bahan kek, dia la yg pilih segalanya
papercup nak clr frozen.. choc rice juz pink n choc ja
ok la kan.. janji dia nak tolong mummy wat biskut hihiiii

lepas jer sembahyang zohor.. laju kami memutar hihiii

emir pon nk tolong asalnya tp huruf2 ni memanggil
so khusyuk dok nyusun yerr

taraaaa.... ni la biskut sarang semut frozen hahhaa

x cukup ropanyerr paper cup tu
so pakai yg sedia ada d umah la.. hitam itu menawan.....
asal nak wat 1 adunan jerr tp nmpk mcm ckit
so buat la 2 aduan
hambik... smpi ke mlm dok membaking lagi hahahaaa

ni hasil sebelum berbuka
dpt 3 bekas.. selepas berbuka pon dpt 3 bekas
rasanya dpt dlm 400++ pcs kot
sebab papercup biru frozen tue dh 200pcs..
abes papercup tu adunan ada byk lagi...
wahhh klau wat bisness mmg untung loooorrrr
walaupon gigih mak yong wat biskut, juadah berbuka totap mak yong masak k
juz simple jer la, asam pedas sama buncis grg n ikan grg hehhee

oppsss... ada yg nak recipi yerr
recipi pon nureen google... 
dr blogger kak mas
tq kak mas.. 

dan nureen guna penyagat cheese ni utk sagat adunan setelah d simpan dlm petiice lebih kurang 1/2jam :)
selamat mencoba... hasilnya mmg sedap.. gebus n asyikkkk.... 



___________________________________________________________________________________
jom singgah


Friday, July 4, 2014

cerita hari ni...

assalamualaikum..... 

dah lama x upload video
2 bradik ni bila x mau tdoq



ri ni nak daddy belikan tepung pelita
semlm daddy cari x der kat param dpn umah
so ari ni claim lagi hehhee...

pastu nureen balik buatkan sagu gula melaka...
terjebak tgk IG lieyalatif hehehe....

juz masak nasi jerr ari ni
bdn x brapa sihat jerr...
so daddy belikan lauk jap g utk berbuka.. 
juz minta belikan ikan bakar n kerang bakar k...

___________________________________________________________________________________
jom singgah


Thursday, July 3, 2014

5 ramadhan dah ari ni

assalamualaikum..... 

rasa cepatkan masa berlalu
dah 5 ramadhan
alhamdulillah, mak yong setakat hari ni mmg hari2 masak
simple2 jer... 

nak share pasal anak dara nureen ni
1 ramadhan n3nya d cni
2 & 3 ramadhan ellesya puasa penuh
semlm halfday sbb sakit perut katanya
tue la sahur mkn ciput sgt... x per... kakak sya kan baru nak belajar puasa
hari ni dia ckp nak puasa penuh... amin
berserabut jerr rambut kan.. ni ambik dia dr tadika terus snap gambo

balik dr tadika xcited nak tolong mummy masak
dpt potong carrot pon dh hepi dia... sbb slalu nureen x bg pisau tu 
juz pisau plastik, mana la terpotong carrot tue kan
emir plak peneman setia di sisi
tak kacau kakak sya buat keja... hati2 k..
siap jerr snap pic ni terus nureen sambar pisau tue... risau si emir tu
x leh duga pergerakkan dia

 sapa tau ni kueh apa?
hari ke 2 puasa laju2 wassap daddy suruh carikan
klau x der x pa la... 
ni adalah kueh badak berendam...
gara2 dok berwassap dlm group la ni... ada jgk mak yong dlm group tue ngidam
so mmg nureen x pernah mkn pon.. ni la 1st time
rasanya sedap jugak....
3 bazar ramadhan daddy terjah gara2 nak cari kueh ni tau...
tq soooo much daddy

semlm... xcited sgt ellesya bila telekung dia dah sampai
dah 2 mlm ellesya ikut sil n daddy g tarawih
alhamdulillah.....
nureen order telekung ni kat blogger lulu rahman
order sebelum puasa sbb lulu ckp bln puasa dia dh x mau ambik order... hihiii

selamat berpuasa.... ptg ni nak masak apa yerr????

___________________________________________________________________________________
jom singgah


Tuesday, July 1, 2014

sambut puasa di kampung....

assalamualaikum..... 
autopublish 

cerita 1 ramadhan kami
sabtu tue kami tunggu org mai servis ekon umah dlu
dkt tgh ari gak la sattle segala...
so lepas zohor baru gerak balik
hepi la nk blk kg sbbnyerrr mak awai2 lagi dh call doyan dh luruh
hahahhaaa

smpi jerr kami disambut ngan pulut doyan
mmg fvret nureen isi putih yerr hihihiii
oppsss maaf yerr kalu terlioq....

hasil dari dusun abah... kami mmg siap bw balik penang lagi

lepak kat gazebo abah...
1. emir mulanya merajuk x mau snap gambo, aksi merajuk baring2 g2
sbbnyerr emir nk duduk sebelah kiri kakak sya tp kakak sya x bg sbb nak peluk amal
2. so mummy pujuk2 la... emir duduk sblh cni k...
3. pujukan diterima n mula posing... emir suka tiru posing kakak sya

 ni baru dpt yg ok ckit tp amal plak dok pebetoi kedudukkan

esoknya bermulalah 1 ramadhan
tak plan nak kemana2.. so lepak2 jer kat umah tetiba daddy ajak g sungai petani
carikan baju raya... laju jerrr "jommm"

amboiiii.... sejak 2 menjak ni suka melombong la

kami singgah amanjaya mall
masa ni ellesya masih berpuasa k.. dh dkt pkl 1 ptg...
alhamdulillah.... dah setengah hari kan

masa otw blk dh dkt pkl 3, mula minta makan
tergugat la tgk emir krukkk kraaakkk mkn kan nugget kan
siap menangis lagi

akhirnya.... berbukalah puasa pd pkl 3ptg
ckit ja lagi kan... x per 1st day kakak sya belajar puasa
berbuka ngan wedges n linangan air mata
pastu cupcake cumil plak, beli dr amanjaya tadi
tgk emir.. dia tgk kakak sya posing nganga mulut dia pon nganga tunggu mummy snap pic hihiiii.... 
sampai ja umah.. mak dah hampir siap masak....
mmg meriah menu.. nasi tomato mak mmg dh lama x mkn
bertambah2 la mak yong berbuka
ngan 4 family besar berbuka.. abg n adik nureen balik jugak
so bersila la yerr x cukup meja nk mkn d atas hehehhee

___________________________________________________________________________________
jom singgah


COCONUT SHAKE KLEBANG, MELAKA

assalamualaikum.....  moga ada rezqi lagi..  bye... _________________________________________________________________________________ ...