Wednesday, November 17, 2010

~The Best Entry With Sinar Raudah~

The best entry with sinar raudah saya pilih n3 ini...
Pengalaman daddy pertama kalinya join kayuhan sejauh 50km & kami plak menjelajah bandar kuale sesuka hati sementara menunggu daddy tamat kayuhannya..
so aku nk tag kwn aku plak.. jom2..

sape nak FM fraser Hill????


Sempena pembukaan blog contest baru & juga memperkenalkan blog baru nana,

nana dgn berbesar hati nak kasik FM free...
jommm3x....




http://nanamrul-contest.blogspot.com/





~1st GA 'Bahagia Ku Di Sini a.k.a fieza79~


Akhirnya hajat fieza tercapai jugak..
Bersempena percutian fieza sefamily di cameron bebaru ni
so fieza anjurkan 1 GA
untuk share2 la kegembiraan dia sepanjang tempoh percutian tue
wit all blogger2snyerrr yg sudi join contest ni....



boleh klik pada banner diatas @ di sini





kwn2 yg di tag




Tuesday, November 16, 2010

#..Horse @ Poney...#



Selesai berparty
kami berempat (daddy, mummy, elly & bil)
kuaq ronda... tgk kwsn banjir..



Seperti biasa akan singgah kedai beskat..
daddy nak beli handle
kami 2 beranak ni dok usha2 kwsn
lps banjir kan
masih ada sisa2
elly berposing sakan.. cini busuk sana busuk
mcm2 lahh...

Lama sgt daddy dlm kedai beskat tue

elly dh lapaq

minta mummy belikan RFC (radix fried chicken)

makan ja la dlm keta

sebabnyerrr...... my BIL nak bwk g tasek


*


*


*


*


*


*


*


*


*


*


Sesampainya di tasek...


Ellesya : nak naik horse(2x)

Daddy : ok2x

Ellesya : poney la (poney=anak kuda)..

Daddy : poney ker horse


Ellesya : hehehhehe (sambil tutup mulut)


kejap elly ni panggil horse kejap panggil poney...


sukerr tgk barney sbb tue dia kejap horse kejap poney...


Elly & mummy menunggu giliran...


sempat berbual2 ngan akak yg jaga kaunter..


(dah tak sabar)

Helmet yg disediakan agak besar

so mummy kena adjust cikit..

elly satu2 budak paling muda yg naik horse


Ellesya : cepat la mummy

Mummy : ok2x


Mulanya mummy follow


sekerat dah tak larat


mummy biarkan ja


ellesya ni mmg berani


daddy ja follow sambil candid


happy dpt jugak elly naik horse


dah lama dia minta nak naik horse yg real..


asyik naik kat dlm queensbay tue ja..


Layannzzzz...


Daddy : ellesya... tgk la camera..


hehehe... si ane tue plak yg dok berposing tgk camera.. yg ellesya tue dok curik2 tgk muka horse


Mmg anak mummy ni sgt2 berani.. baru 2thn 2 bulan..


Mummy : Ellesya, tgk la cini..

cikit pon dia x kalih..


eh3x... ni buat muka apa plak ni???

ellesya dlm mood melayannnn....


Bila dah nk abis 1 pusingan baru nak angkat tangan melambai

Ellesya : bye2


2nd round..

Elly x mau turun, daddy ckp 2 kali pusing la k..


layannzzzz....


ok dah abis dah...

jom turun..

lain kali kita naik lagi k..

last piccas elly atas kuda..


Sambil cekak pinggang..


Ellesya : nanti ellesya mai lagi k..


Bye2 horse... c u

Contest :: Kids & Baby Photo Contest

*
*
*
*
*
*
*
*
*
********************************************
Piccas zaman sekolah rendah darjah 3 tahun 1992..
Masa tue kami baru 4 beradik
Dari kiri abg (syeri) adik (nabilah) my mum (hamidah) me & my sis (shera)
My dad baru blk dr mengerjakan haji
belikan kami semua hadiah
Me & my sis dapat baju & rantai
abg dpt jubah & kopiah
my mum baju & nabilah dpt gelang ja x silap..

Kawan2 yg di tag ;

fieza

mamalieyna

sall

ibuhadif

syilasyira

syud

yanie

yantie

Jom la kwn2 kita join ini contest... ;P

~Celebrate Besday ABG~

Di petang sabtu
melayan elly main calling2
katanya nak call daddy
walhal daddy tgh tdoq..
layanzzzz piccas elly di petang itueew...




Dia dah nmpk dahhhh...

DUCK.. hiasan..

suka main2 ngan duck tue..

hati2 yerr syg takut pecah..


Ellesya : duck ellesya... ;)


Ellesya : Yang ni BOY, yang ni GIRL..


ehehhee.... duck pon ada boy & girl kerr elly????


Mula nyusun2 atas kerusi paper together2 ngan bekas syampoo maklong bwk blk dr hatyai..


Elly khusyuk tak dilayannyerr mummy yg dr td asyik dok snap2ing pic dia..


2 2 ellesya punya...


*

*

*

*

*

*

*

*

*

"Cake Ice cream"


(cake sedondon la ngan ellesya)

Tiba masa yg di nanti2...

celebrate besday my BIL

kami awalkan

besday sebenar 27/11 ni

dh kumpul ramei2 so kami celebrate la dulu..

ellesya dok perasaan tue cake besday dia.. hehee

sbb tue dok tunggu jerr dpn cake tue..


ellesya dh tak sabaq2 nak potong


Daddy : cake sapa tue??

Ellesya : sya punya la.. hehehe

daddy : eee perasaan la ellesya tue...


"Happy besday ABG"


Ellesya sukerrr sgt nak potong cake..




Nak suap sendirik..


Mummy : kita share k ellesya....

ellesya : ok




Daddy yg baru bgn tdoq penuh xcited mkn cake.. mmg sedap tol cake tue.. kami mkn smpi licin ptg tue jgk..



Monday, November 15, 2010

!! Gurau senda di Jalanan !!

Jitra banjir dah 2 minggu berlalu
(RUMAH PIL)
mummy & elly x blk jenguk lagi
so minggu ni la paling sesuai kan
so pagi sabtu lps kami bersiap2 la nak blk..
tak ketinggalan...
daddy bwk balik dgn hasil tangkapkannya mlm td
daddy p memancing..
dapat ikan kerapu, ikan apa ntah lagi mummy x ingat..
ada la dkt2 10ekor
besar2 plak tue..

Elly dah ready nk naik keta..
yea.... balik kg!!

Muka xcited sambil bermuncung2an..

dah ready!!!

lets goooo....

layannzzzz....


original curly ok... tak sabaq nak tunggu panjang...

suka duduk cini.. pastu kaki dia kena la letak atas kerusi..

slalu kami x bg space kat elly hehee..

hehehe... 2 beranak x abis2 berposing wit spek memasing..


Cubaan letak spek atas kpala...

Aksi menggoda la tue...

Huissshhh... muncungnyerrr...

ellesya : daddy tgk sya plak... cantik x???

daddy : cantiiikkkkkk......

Dah nak sampai TMN RASA SAYANG, JITRA..

Tok Ngan Wan dah x sabaq nak peluk cucu kesayangan ni...


COCONUT SHAKE KLEBANG, MELAKA

assalamualaikum.....  moga ada rezqi lagi..  bye... _________________________________________________________________________________ ...