.... Naluri keIBUanku TerSentuH....



Semalam balik keja pkl 6 ptg
ambil elly kol 6.30ptg
masa nak mandi elly pon nak mandi jgk
walhal dia dah mandi kat umah pengasuh td
kami mandi together2... wak wik wak wik...

MALAMNYA...
Asbenku balik lambat sbb singgah workshop kwn dia kejap
elly dh mkn kat umah pengasuh
so aku x masak la mlm td

sambil bersimpuh ayu
aku melipat kain baju dlm raga yg dh 2 ari x dilipat
sambil lipat sambil main2 ngan elly
elly ni mmg suka panjat2 & lompat2
tetiba dia berdiri atas paha aku & lompat2
aku apa lagi
sakit la...

pantas jerr tangan aku ni
terus cubit blkg elly
HHHHUUUUUHHHHUUUUU... (elly menangis)
bila aku tgk elly dh menangis terus aku peluk dia
tetiba hati rasa bersalah & nyesal
elly yg mmg dh petah bercakap terus menangis & sambil merayu kat aku


Ellesya
: huhuhuuu.... mummy jgn pukul sya dah tau...


Mummy
: sorry ellesya, mummy x pukul ellesya dah.. mummy sakit ellesya lompat2 td.. (
aku menangis ja dlm hati)

Ellesya
: ok... (sambil mengusap2 pipi mummy & berkata).. Mummy cantikkkkkkk ...


Mummy :
tq... :) (hati bertambah2 sayu sambil peluk ellesya penuh kasih syg...)
Keadaan kembali seperti biasa...

Ellesya main2 lagi dgn legonya..
siap dibuat ntah apa2nya benda dia tunjuk kat aku..
15 mnt main dia mintak susu
aku slalu bancuh 3oz ja sbb elly ni minum x sungguh2
lps minum dia ckp nk tdoq
mula2 tdoq atas riba aku
pastu x mau tdoq atas toto
pastu ckp lagi...

Ellesya :
mummy, sya nak tdoq dlm bilik lah..


Mummy :
ok gd nite syg (sambil elly cium pipi aku)

15 minit kemudian
aku msk bilik & selimutkan ellesya
dan jgk skali lagi aku bisik kat telinga ellesya
" sorry ellesya, mummy syg sgt2 kat ellesya"

Aku sambung blk melipat kain..
tgh melipat daddy sampai
masa tue jgk la kpala aku tetiba sakit sangat2 sebelah kiri
aku abiskan lipatan, simpan dlm almari, iron tudung & ckp gd nite kat asben
asben tanya dah mkn apa???
aku mmg x mkn apa2 lagi pon tp disbbkan kpala dh pening aku dh mls nk mkn
asben suruh mkn dulu b4 tdoq
so dia kuaq g beli nasi grg kg kat aku

masa tgh mkn aku cerita pasal hal td..
bila aku ckp jerr yg elly kata jgn pukul dia dh
laju jerr aiq mata aku mengalir...
asbenku pon membuat sedikit teguran membina utk aku... N
asben aku ckp lagi 'dah la jgn la teriak dpn rezeqi'
*
*
*
*
layanzzzz piccas ni
aku ambik pagi td sebelum aku antaq elly..
sempat lagi aku makeupkan dia cantik2




Hujan pagi ni.. daddy g keja lambat cikit sbb daddy g keja naik moto..
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Kita layan plak piccas elly bulan lepas
di Putera Medical Centre Alor Staq
Mummy ada appoiment wit Dr. Anuar Khusainy
utk buat pap smear...
kat c2 ada mainan
sukerr la elly ni








Purak2 tdoq konon.. hehehe....




Comments

chugie said…
bijak anak nureen ni..

sama lah sy pun nureen, kadang tu ilang sabar gak sampai terpakse guna cubitan.. pastu mula lah rs bersalah n menangis..

selalu doa pd tuhan, moga di tingkatkan lg kesabaran ni..
'NuReeN' said…
chugie : elly ni cpt belajaq tau.. rasa mcm byk benda dia tau x pdn ngan baru 2 thn 2 bln.. kita ni pompuan sekasaq2 mana pon ada lembutnya kan.. nureen pon ada niat dlm ati moga diberi kekuatan & kesabaran yg tinggi...

kasihredha : tq.. ;)
zura@iwan said…
mmg tsentuh hati kan bila anak ckp cm tu....kita bkn niat nk pukul..tp kdg2 kita x sngaja..hehe..

buat pap smear smpi alor star sn ke?
'NuReeN' said…
zura : bila dh jd ibu ni cpt betul hati ni sensitif & jgk cpt naik angin.. ngandungkan dia 9bln mcm2 dugaan bila dh besaq di cubit2 plak.. kecian elly..

buat kat alor staq sbb dh biasa ngan DR tue.. masa nureen keguguran & bersalin kat elly dulu pon book DR tue.. so DR tue dh ada history nureen sng la..
el said…
a;ah biasalah tu
mak kena skit..anak kena hahahaha
Ieza said…
sian elly..ni mesti jarang kena cubit kn tu sbb nureen hiba semacam jer...
biasa lar nureen naluri seorang ibu tu..sikit sebanyak memang meninggalkan bekas bila perkara begini berlaku...lain kali jangan buat lagi yer...
Ieza said…
nureen buat pap smear ngan dr lelaki ker...?? terkezutt ni...he3
'NuReeN' said…
el : hehehhe... org kata sygkan anak tangan2kan.. ;p

k.ieza : slalu gak kena cubit ngan nureen, tp mlm tue ntah la hiba semcm ja..

a'ah.. with doc lelaki.. knape?? nureen bersalin pon ngan dia.. so sng apa2 semua nureen refer dia

Popular posts from this blog

pertandingan masak bubur asyura 2011

C.O.F.F.E.E