puding kastard kiwi

ASSALAMUALAIKUM

bila terjah blog e!ya terus tergoda tau
lunch time jek terus pecut g tesco beli bhn2
nak buat pudding ni la
nak buat puding punya pasal skali ngan bekas kaca ni nureen beli
dapat diskaun 70% tau
luminac punya, bleh masuk microwave :)

 tapi nureen ubahsuai cikit recipi asal dr tuan tanah k
sbb masa tgh buat tue, emir merengek
nureen ulang alik dr dapur ke dpn dok BF emir :)

nak tak recipi ni?? hehhee

bahan2nya :
1 tin susu cair
5 sudu besar gula putih
2 sudu besar gula perang
4 sudu besar tepung kastard (dibancuh dgn 1/2 gelas air)
1 kotak jelly nona rasberry/strawberry
cake gulung strawberry

cara2nya : 
1. potong cake gulung tue & susun dlm bekas
2. campurkan susu cair + tepung kastard + gula putih & perang,
kacau sehingga sebati & tapiskan
3. masak dengan api yg perlahan sehingga pekat
4. masukkan kedlm bekas yg telah disusun ngan cake tadi
5. potong buah kiwi & susun di atas adunan kastard
6. masak jelly nona ikut arahan di belakang kotak
7. curahkan ke atas adunan tadi
8. boleh tambah buah laici cikit utk rasa yg lebih sedap
siap!!!!

bila dah kalut2 buat mmg x brapa cantik susunan yg nureen buat kan tapi rasanya sedapppppp.............


ni dari blog e!ya
nureen mintak izin copy pic ya.. :)


watermelon with lemon juice

ni plak recipi daddy
beli jek pati tembikai @ beli buah tembikai & blend sendiri
perahkan sedikit lemon
perghhhhh..... sedappppppppppp....

siakap masak stem

ni daddy yg masak masa 3rd ramadhan
ahhaha.. ari ni baru nk publish yerr
hasil dari ikan yg daddy mancing b4 puasa :)
  
slamat mencoba

Comments

mamalieyna said…
aduuh layan menu makanan pepagi ni, terliur..hee~

herm...menarik resepi ni, tak pernah cuba lgi..
e!ya said…
wah okla tue yg penting rase..nyum2 sedapkan!!
Anum said…
nampak sedap nie sis
manja209 said…
wow...smua menyelerakan
tp aku xmkn ikan tu
cuti wiken nnt nak try buatla puding tu...hehehe
eB said…
wajib try... tq yer...
i lioke... color meriah laks tuh.
musti aerish suker :)
eima said…
siakap ke tu nampak cam ikan merah je .. hehehe aku tak brape kenai ikan ...

triffle ke tu nureen... cam besh je
Myra Jay said…
Sedapnya buat masak stim...

Dah ramai blogger buat masakan ni, terus terliur ha ;)


Puding tu dapat makan masa sejuk, perghhh layan abes ;D
Qhaifa Nur said…
smlm singgah juga blog e!ya....
geram betul tengok...
siakap masak stim aduh sedapnya......
wantie said…
meriahnya buah buah tu. mesti sedap ni. kak t memang tak de skill nak wat semua tu.
Gieyana said…
Menariknya..nnt leh try nie.:-)
sue zainun said…
wauuuu menarik mmg de bomb..lapo le plak tgk makanan sedap nih..aihhh sabo2..hehee
Salina@IbuAqil said…
Uishhhhhhhhhhh!!
Menariknya nureen.. ;)
|| NaFiRaa || said…
terus telan air liur.. hahaha..
sedapnye~ paling tak tahan tengok ikan siakap stim tuh.. leleh wohh~
mak aii menu menu kat atas nuh betul2 buat nurul teruja...fuuuh..sedap nampak!
HazeL said…
saya yg tak pose nie pun terliur tgk gmbr2 nie....
watyz said…
pergh.. terliur tgkkan sume tu...

Popular posts from this blog

pertandingan masak bubur asyura 2011

C.O.F.F.E.E

Lebaran 2017