hari pembebasan....

assalamualaikum.....
autopublish 

dah lama plan nk lepaskan kura2 ni
kecian la tgk.. dok berenang dlm aquarium yg kecik ni
dh la 3 ekor, besaq lagi dr tapak tangan nureen tau

hari pembebesan bermula... masa ni pkl 7.30pg
masa tgh bersiap2 nak g kerja sempat la siapkan kura2 ni dulu
dh sebln rasanya kura2 ni dibebaskan tp nureen jer x sempat up n3

ni la saiz aquarium tu...
air tue mmg kerap tukar tapi mmg cepat tol kotor

srh ellesya snap kenangan ngan kura2 tu
skali nangis plak
bukan sedih sbb nak berpisah tp sedih sbb terkena balang yg daddy angkat

balang ni la terkena muka ellesya
tu yg nangis
kura2 ni bleh muat sekoq ja dlm balang ni
so lagi 2 ekor bubuh dlm baldi

burung merbah jambul pon kami bebaskan

tapi sygnya.. sayap burung tu luka
so dia terbang ja jatuh ke tanah

so daddy ckp x jd lepaskan.. kita bg sayap burung lega dlu
kasi myk gamat, dh ok baru bebaskan
tp x sempat dibebaskan, burung tue terlebih dahulu meninggalkan kami

ni la tempat kura2 tu di pindahkan
kat balai bomba jalan perak, penang
sil nureen kan bomba, so ada kolam besaq.. lepaskan d c2
tiap2 bulan nanti daddy akan belikan makanan

sronok la depa dok berenang bebas

merata depa terjah... 
tapi kami x sempat lagi pergi ziarah... hehhee
___________________________________________________________________________________
jom singgah

Comments

mamaarifakeem said…
Hukhuk.. ingatkan elly nangis sbb nak berpisah, rupanya sbb lain ye..hehe..

Ooh lepaas kt situ, okla boleh jumpa lagi bila2 ye.. :-)
Sue Bee said…
senang lah nak jenguk sikura-kura tu..lagipun tempat dia lagi luas,kan Nureen :)
syawalsimpsons said…
seronok dorang dapat kawasan besaq sikit yee
eima said…
ingatkan lepas kat kolam ke sungai ke .. hihi

ok la dpt gak bergerak bebas kan ....
Gieyana said…
Geli lak aq..aq suh pegabg mmg x..tp since hg dh jg dr kecik sure ok kn..:)
Nafira usof said…
waahhh.. kemain besar jadik kura2 tuh yer. selesa lah sket lepas dlm kolam besar tu.
Sayangku Zie said…
Ellysa buat suspen je... ingatkan sedih pasal nak berpisah...
heheheh ala hai cian dia..

oo ingatkan nak lepaskan kat sungai rupanya kat sini selamat lah sikit kan...
Dah besar kura2 tu nureen.. ingatkan menangis sebab sedih tadi.. rupanya terkena balang ye.. sian. dia tu..
el said…
oh dah dilepaskan kura2 uols tu kat kolam besaq tu na..harap2 depa boleh beranak pinak dlm kolam tu ekekeke
sian kakak elesya sure sakit tu..

Popular posts from this blog

pertandingan masak bubur asyura 2011

C.O.F.F.E.E

Lebaran 2017