Doa buat diriku....

assalamualaikum.....

alhamdulillah.....
bertambahlah usiaku lagi satu angka di belakang
dari zaman kanak2.. makin dewasa
dan sekarang dh bergelar isteri kpd en nasir & ibu kpd 2 org cahaya mata

Ya Allah,
Hari ini tiba juga aku di usia ini
Hari di mana aku harus menjadi lebih bijaksana
Hari di mana aku harus menjadi lebih dekat dengan-Mu
Hari di mana aku harus bisa menjadi teladan bagi orang lain

Ya Allah,
Panjangkanlah usiaku agar hidupku menjadi lebih bermanfaat bagi orang lain
Panjangkanlah usiaku agar aku dapat lebih memandang hidup
dengan penuh makna dalam kebesaran-Mu
Panjangkanlah usiaku agar aku dapat membimbing keluargaku
untuk dapat tunduk dan berbakti kepada-Mu
Panjangkanlah usiaku agar aku dapat lebih bersyukur
atas nikmat dan rezqi yang Engkau anugerahkan kepadaku

Ya Allah,
Jadikanlah aku menjadi hamba-Mu yang khusyu’ dan tawadhu’
dalam menerimah hikmah dan berkah-Mu
Bertambah usia dalam hitunganku
berkurang pula usiaku dalam hitungan-Mu

Ya Allah,
Terima kasih Engkau telah mengangkatku
menjadi makhluk dengan derajat yang tinggi
Terima kasih engkau telah memberikan cahaya keimanan kepadaku
sehingga aku dapat lebih mengenal-Mu,

Ya Allah,
Aku percaya bahwa Engkau akan selalu berikan yang terbaik
untuk diriku, keluargaku, orang tuaku dan
semua sahabat sejatiku, yang selalu peduli padaku
Hanya pada-Mu lah aku senantiasa mengabdi dan
Hanya pada-Mu lah aku memohon pertolongan

Kabulkanlah do’a hamba-Mu ini Ya Allah..
Amin..amin..amin.. Yaa Robbal ‘Alamin..


___________________________________________________________________________________
jom singgah

Comments

Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan kamu


Hapoy birthday nureen!
mama lieyna said…
Amin ya rabbal aa lamin...
Selamay hari .ahor nureen :-)
May Allah bless u...
AnneRaini said…
happy besday nureen..semoga apa yg nureen hajatkan akan tercapai.. in sha Allah.
el said…
hepi besday nureen!!!
smoga pjg umo
dimurahkan rezeki
bhgia dunia akhirat
diberkati olehNYA dlm kehidupan dunia dan akhirat
wantie said…
amin...

Happy b'day ye Nureen. having a happy life sokmo sokmo.

Zura@Iwan said…
Ameen...
Alhamdulillah...

Selamat Ulangtahun Kelahiran ye Nureen..
Semoga ko sentiasa bahgia..dan happy go lucky..hehe..
dh wish kt whatsapp..kt sini pon wajib wish..jom banje ak mkn? hahaha

Nafira usof said…
Happy Birthday Nureen.
Semoga semua doa dan impian akan jadik kenyataan.. amin~
syawalsimpsons said…
happy bufday moga apa yang di impikan tercapai..amminnn
lieyalatif said…
alhamdulillah....bertambah lagi usia yeak nureen...syukur pada Allah kerna meminjamkan lagi usia ketika ini.....

selamat hari lahir nureen....moga sentiasa dimurahkan rezeki, di beri kesihatan yg baik, di permudahkan segala urusan dan dimakbulkan segala yg dihajati...aminnnnn....

haaa besdey girl claim adiah ape ngan en laki ni heheheheeh.....ade pi candle light dinner tak....tapi kalo kite2 ni nureen, sambut dgn anak2 dgn suami walaupun cume potong kek sebuku pun dah hepi kan...yg penting bersama2 org2 tersayang.....
Happy Birthday Nureen..Semoga rahmat Allah sentiasa bersamaMu dan keluarga..semoga dikurniakan kesihatan yang terbaik hendaknya..Amin!
Amin ya Rabbal Alamin..
Happy birthday Nureen..smgpjg umur dan murah rezeki :)
eB said…
Amin amin rabbil alamin. Nureen, ya Allah eB terlupa & x sempat bw smalam. Kami blackout & eB halfday. Aerica spike. Sori sgt. Rs bersalah sgt nih.
Smoga segala impian & doa buat sahabatku ini termakbul ya Allah. Amin amin rabbil alamin.
Slamat hari jadi bffku.
eB said…
Amin amin rabbil alamin. Nureen, ya Allah eB terlupa & x sempat bw smalam. Kami blackout & eB halfday. Aerica spike. Sori sgt. Rs bersalah sgt nih.
Smoga segala impian & doa buat sahabatku ini termakbul ya Allah. Amin amin rabbil alamin.
Slamat hari jadi bffku.
eB said…
Amin amin rabbil alamin. Nureen, ya Allah eB terlupa & x sempat bw smalam. Kami blackout & eB halfday. Aerica spike. Sori sgt. Rs bersalah sgt nih.
Smoga segala impian & doa buat sahabatku ini termakbul ya Allah. Amin amin rabbil alamin.
Slamat hari jadi bffku.

Popular posts from this blog

pertandingan masak bubur asyura 2011

C.O.F.F.E.E

Lebaran 2017