mummy... I have something 4 U....

assalamualaikum
autopublish

crita isnin minggu lepas
nureen kan cuti..
so g ambik ellesya kat tadika wit emir


dari gate tadika lagi ellesya dah senyum smpi telinga...
Ellesya : mummy, i have something for you...
nureen : ok.... we talking in da car

masuk ja keta otw nak blk umah 
nmpk ellesya dok kalut2 buka beg sekolah dia penuh xcited

Ellesya : mummy, i have something for you...
Nureen : what it is??
Ellesya : see... is it beautiful?? (sambil tunjuk lukisan tue)
Nureen : yesss... very5x beautiful (relin sat masa tgh drive)
Ellesya : I buy for You... (senyum sampi telinga)
Nureen : tq sooo much..
Ellesya : I love U mummy...
Nureen : love U tooo....

sambil hug nureen dlm keta,
emir menyaksikan detik2 gembira kakak dia dengan lukisan pertamanya.

nureen : why her skirt colourful??
Ellesya : b'coz i love a rainbow, so i colour like that...
nureen : hair??? why it red
ellesya : it pink la mummy, hahhaaa.... 
pink tak dak so sya bubuh merah...
nureen : ok, but blous, why blue?
Ellesya : I like blue... mmmm mummy, do U buy some food for me??
Nureen : yess....

terus makan apa yg nureen beli
ellesya mmg mintak nureen belikan
apa2 pon x kesah bila ambik dia dari tadika
bila tanya knapa??
dia ckp dia lapaq
hehhee.... sbbnyerr, bila ptg depa akan main kat luar
dah x heran nk mkn ke minum kan
walhal apa yg nureen beli dia bkn mkn banyak pon
sekadar hilangkan dahaga ja...


ellesya :mummy.... bila sya nak besaq?(dgn muka sedihnya)
nureen : laaaa... kan sya dah besaq
ellesya : sya nak besaq mcm mummy...
nureen : hehhee... nanti2 sya akan besaq la mcm mummy k...
ellesya : okkkkk.......


masa mmg cepat berlalu
ellesya sudah 5thn.. anak daraku dh besar
dah pandai demand tau hehhee


ini yg dia demandkan
ni kan yg terbaru dari faber castell...
bleh thn jugak harganya
nak yg besar.. so kena la beli yg besar yerr

 lg 15minit nak balik keja
nureen relax jap dr kesibukkan kerja
walaupon dh ada kat c2 tmpt tulis nama
tetap jerr print out n lekat ngan double sided
cari sticker xder.. mcm ni pon ok lah

 cantik kan colour2 dia..

tak lupa 2 buah buku latihan menulis n mewarna
serta buku conteng2 barbie.. hehehe

_______________________________________________

jom singgah sebentar





Comments

Anum said…
so sweet sis
hehe
Nens Collection said…
sweetttnyerr dialog anak beranak ni..
nens pon suka tgk pensil colour..rs nk beli2 buat simpan..haha..comel2!
balqis pun suka art, tapi paling suka puzzle la..
Qhaifa Nur said…
anak akak yang minat mewarna amzar...klau tak cantik menangis...

dapat kaler baru ni ellesya lagi semangat nak kaler kan..kan..

bila anak meningkat dewasa..ayat-ayatnya buat kita tak sangka..sungguh bijak....
wantie said…
nama pun budak perempuan kan. kaler pensil pun memang versi perempuan siap blink blink lagi.

el said…
danish pun ada pensel kaler mcm ni tp xde bling2 hahaha
Huda said…
sweet sgt..hehehe..
mamalieyna said…
Bijaknye ellesya speaking...kiut je :-)
rohayu osman said…
pandainye dia berkate2....
eB said…
cantek. eB pn suker. ader ank2 nih musti drg nk yg baru kn. kira 1st hand g2. yg dh ader walopn canggih2 drg pndg sepi jerk. hu3.

elly sgt bjk. ;-)
Zie said…
alaihai bestnya... ellysya dah pandai macam2...

p/s : nureen gambo tu di snap selepas dah pakai pampers dan seluaq.. memang wajib buang semua... masa misi timbang takdan nak snap.. hehehe hehe bagus lah emir kencing.. syang dia kat misi tu.. hehehe
uish...batang2 kaler pensil tu ada bijik2 pulak?? bukan main dorang wat design gitu, ek?? makin selesa ler memegang masa nk guna...beruntong lah anak2 zaman skang..

Akak mmg tak tau dh ler mende2 ni psl anak dh besar2 ni jarang memerlukan kaler pensel, hehe..

Popular posts from this blog

pertandingan masak bubur asyura 2011

C.O.F.F.E.E

Lebaran 2017