ilangkan dahaga dengan aiq nyoq

ASSALAMUALAIKUM

bersambung lagi crita kami di kampung
di petang ahad yg agak panas
bila preggy mak mmg galakkan minum aiq nyoq @ kelapa untuk kecergasan...
so berkhemah la kami di bawah pokok nyoq

mak kata aiq nyoq kuning lagi sedap dari air nyoq hijau
mmg betol...

isi dia yg mcm ni la mavelous..
nk korek pon senang nipis ja

dah separuh dikorek dek ellesya

banyak ellesya makan
b4 ni klau bg minum @ mkn isi nyoq ellesya bknnya nak mkn
tapi bila sebulan yg lalu kami blk kg & wat xtvt ni jgk ellesya makan paling banyak...

tengok...  x abes lg dok korek2

siap tlg ambikkan bg mak tok
suruh belah lagik

tuang dlu aiq nyoq tue masuk dlm kole
ellesya ni dok tunggu sbbnya........

dia nak angkat sndrik & bg maktok suruh belah
uikk.. ati2 parang kat c2 ja..
nureen suruh ellesya duduk jauh cikit bila mak start nk belah

siap riba lagi tue

ngap... slamat masuk dalam mulut

uisshhh... sampai gini dah ha gayanya
dan bila mak tok tegur & gelakkan ellesya.....

terus makin sengaja posingnya... hahaha

ni sebulan yang lalu masa kami bawak balik kat penang
sbb dah malam so daddy belah dlm umah ja la kat dapur
masa ni la 1st time tgk ellesya mkn isi nyoq banyak sangat
myb sbb ellesya dah tau isi nyoq tue mai dari mana kot
 hehehe


banyak khasiat minum aiq nyoq masa preggy
tapi lepas preggy kena la pantang plak yerr



Comments

YaYaNsMuM said…
Sedapnya kelapa tuh...dah lama tak makan isi kelapa kuning tuh.
mamalieyna said…
betul tu, masa mengandung mmg minum ayaq nyoq ja la..hehe~
eima said…
org kate klu minum air nyior time nk beralin dlm minggu ke 37 tu nanti baby kuar cantik bersih je ...kurang lemak2 putih tu ...nanti tak kena kepala berkerak pun....
Bui Junaidi said…
ORANG KATA KALAU MENGANDUNG MINUM AIR NYIUR KULIT ANAK JADI CANTIK..PUTIH DAN BERSIH
KhaiRin : anies said…
sy pon setuju dgn bui junaidi!
LYAfrina said…
wow..nikmatnya blh minum ni.. sejuk tekak
Cho Zila said…
baru teringat terngaharini nak minum air kelapa.. dah nampak dah semalam..
wantie said…
kak t pun amalkan minum ayaq nyoq ni masa ngandung. Mak kak t kata minum ayaq nyoq ni tuk budak dalam perut tu cergas. senang dia nak pusing. idak le jadi songsang.
Gieyana said…
best jumpa hg smlm walaupon sekejap..

untung ada kg yg ada nyoq kan..umah my in law pon byk..so mmg best minum yg fresh cmni..yg jual slalunya dh campur dgn gula sket..
e!ya said…
aduhhh sedapnyerr..air feberet nieh
kena pulak nyior kuning perghh..isinyer sedap..terliur nieh
wahida said…
aku minum air kelapa ni masa dekat2 nak bersalin...

masa awal2 kehamilan mak tak kasi pulak..adoi la...
sedapnya..sy mnm air kelapa masa preegy 8bln ke atas..nk dkt2 bsalin..

syoknya tgk sya suka air kelapa..tp kyra lgsg tak suka..huhu
Zie said…
tu yg syok dok kg.. main mkn bwah pokok jerrr...bestnya
|| NaFiRaa || said…
waahhh.. tetiba tekak pon terliur nak minum air kelapa muda nih.. sedapnye kalo dapat kelapa yg fresh.. kalo beli air kelapa selalunye manis air gula jek.. huhuhu
eB ezrin said…
nmpk e-mag kami kat seidebar tq yer gantung kat sini :)
nureen dh minom air klapa eh? musti adeq ellyb sok puteh melepak :)
comei dak baju purple minom ayq klapa tuh eh? :)
Ros said…
Salam Nureen,

Kak Ros pun suka minum air nyok ni...pokok tak dak,selalunya beli kat orang dok juai kat tepi jalan ja...he.he.he...
el said…
aku pun ms preggy suka mnm ayaq nyoq
kalo mnm ayaq nyoq ni suka mkn isi dia..sedap betul
Izan Ishak said…
dah lama tak minum ayaq nyoq ni... terasa2 plak kenyamanan tekak ni bila dpt dpt minum n makan isi2nya...
kasihredha said…
sedapnya tengok elly minum ayaq nyiuq tu
shark said…
ayaq nyoq menyegarkan badan :)
fazrulnoor said…
comelnyer lahai budak kecik ni

Popular posts from this blog

pertandingan masak bubur asyura 2011

C.O.F.F.E.E

Lebaran 2017