senyap2 ulang alik g dapur.. apa hal????

Salam....

nmpk gayanya n3 ari ni bersambungan ngan n3 semlm
diam2 ellesya ulang alik dari depan ke dapur
nureen mmg dengar dia buka freezer
tp x tau apa yg dibuatnya

so mamarazzi ni mengekori
terserempak ditengah2 jalan


ha...... ambik!!!...
 2 2 tangan dia ada icing cake
so dah tau la apa yg dia buat..
baju yg berteraburan disebelah tue nureen la punya angkara
hehehhe... bknnya apa, bila nk basuh kan mesti la asingkan baju mana bleh basuh skali mana yg tidak..
so bertaburan la atas lantai ehhehhe.. wat malu ja...



ni buktinya..
dok buka freezer & calit icing ya..
hhmmm... sedap ker?



mamarazzi tunggu dpn petiice..
seee............ patut la kan ulang alik x berenti2
hehhehe... ;p
perasan tak FM nureen tu tunggang terbalik
ellesya la jgk punya kerja
suka tarik sana cini
dah ada kesan calar kat pintu petiice tue..
mmmm......



terkejut sbb ellesya menjerit terus gambo jd goyang
hahahhaa....

*****************************************************
menjawab pertanya semalam berkenaan ice kering



Ais kering (dry ice
merupakan sejenis ejen penyejuk yang banyak digunakan dalam industri makanan. Ia telah digunakan secara meluas di negara maju di Eropah atau benua Amerika. Ia adalah sejenis bahan penyejuk secara amnya digunakan untuk mengekalkan kesegaran ikan atau mayat manusia. Di Malaysia, bahan ini tidak popular kegunaannya kerana kurang promosi oleh pihak pembekal.
Ais kering diperbuat dari karbon dioksida yang dimampatkan menjadi pepejal berbentuk bungkah seperti batu bata. Suhunya adalah -80 darjah Celcius di bawah paras beku. Untuk mendapatkan kesan maksimum dari penggunaan bahan ini, bekas yang digunakan mesti kedap udara. Apabila bahan ini dibiar tanpa bekasnya, ia akan bertukar menjadi gas dan hilang begitu sahaja.
maklumat lanjut bleh click cini






nureen dh cari x dapat la utk soklan aanie ni.. tp rasanya mcm x der masalah kot sbb asap tue adalah karbon dioksida (CO2) sama mcm kita hembus nafas kan.. klau ada sapa2 yg tau bleh kongsi dicini




Jika anda ingin mencuba bermain dengan ais kering ini, pastikan, anda tidak memegang ais kering tersebut dengan tangan, tanpa sarung tangan. Ais kering boleh mengakibatkan 'frost byte' pada kulit. Kesan yang hampir sama, jika kita memegang bongkah ais, tanpa sarung tangan, dan dengan ais kering, kesannya berlipat ganda.

bleh jugak click cini


Comments

kasihredha said…
hihi...ingat waktu kecik dulu..akak pun suka makan icing aja..:)
mamalieyna said…
hahahah..kantoi..^_^
Dh terkantoi dh Elly..hehe..
Elly samalah ngan Qis..suka sgt atur2 FM tu sampai tercalar dh juga petisjuk ktorg..
Anum said…
hihihihi
kantoi2 sudah
Huda said…
elly suka icing ek :)
eB ezrin said…
bahaya kan? esp pd yg ellergy cam eB nih. hu3.. sensitif sgt... a'a la x sbr nk jumperkan drg :)
Myra Jay said…
Suka ye ellesya dengan icing kek :)
eima said…
ok la die calit guna jari klu die guna mulut die...hahhaha
dinor's family said…
ha..budak2 mmg mcm tu kn..senyap2 mmg ada je krj diaorg...
|| NaFiRaa || said…
muahahaha.. hampir licin icing tuh di kerjakan..
el said…
hahahahah itu rupanya ellysha buat..
~iz~ said…
hehe..ellisya suh mama wat icing lak..leh makan banyak2..:)
Cho Zila said…
syiok dia ulang alik ke dapurkan.. ada projek rupanya..

Popular posts from this blog

pertandingan masak bubur asyura 2011

C.O.F.F.E.E

Lebaran 2017