apple merah VS apple hijau


Salam 11 Ramadhan

crita pasal apple ari ni





cantik & menarik...

apple khasiat tinggi.
slalu dijadikan sajian pencuci mulut 


antara khasiat yang terdapat dalam epal:-

1) Mengandungi serat yang tinggi dan antioksidan seperti flavonoid, betakarotena dan fitokimia.
Selain itu, ia juga mengandungi vitamin C, vitamin A dan vitamin B kompleks.

2) Kandungan agen antioksidan yg terdapat dalam epal mampu menentang radikal bebas serta dapatmelambatkan proses penuaan yang menyebabkan kulit wajah cepat berkedut.Ia juga memperbaiki tekstur kulit wajah dengan memperbaharui sel-sel kulit dengan segera. Purata air lebih kurang 115.82 gram yang terkandung dalam sebiji epal juga dapat melembapkan kulit yg kering.

3) Dalam pada itu, fitokimia yang dijumpai dlm epal bukan sahaja membantu menghalang salur darah drpd tersumbat
(penting untuk menghalang sakit jantung) malah ia juga menghalang sel kanser daripada merebak ke seluruh ba dan untuk keadaan tertentu. 

4)
TIP PENTING!!! 
jgn biarkan epal terdedah lama selepas dipotong kerana ia boleh menyebabkan 
antioksidan mudah terbebas ke udara sebaik shj epal dipotong.

5) Epal yang mengandungi kandungan serat dan kalori yang tinggi penting dalam membantu proses mengawal berat badan. Serat dapat melambatkan kita dari berasa lapar manakala kalori pula dapat 
memberikan kita tenaga.

6)
Berita baik!!
 kandungan kolestrol serta lemak tidak terdapat dalam epal. So, sesiapa yang
hendak berdiet,epal sesuai menjadi snek terbaik untuk mengalas perut dan juga membantu menguruskan badan

info dr google

jom tgk plak si budak cilik ni menjamak apple tanpa sedar dia telah dicandid!!!






khusyuk tol tgk TV
crita apa??




layan crita indon petang2
hehehhe....




si cilik sudah perasan yg mummyrazzi dok snap gambo dia




Ellesya : mummy ambik gambar kakak ellesya mkn apple??
Mummy : a'ah.. sedap tak???
Ellesya : sedapppppppp...........




gaya makan apple paling sedap di dunia
ehhehhe


Comments

eima said…
comey .je ... aku pun suka apple hijau
kasihredha said…
sedapnya tengok elly makan..
Anum said…
comeynya si kecil kan
anum suka apple hijau
el said…
anak2 aku pn mmg gemo mkn apple
sedapnye tgk elly mkn epal tu..
Baguslah elly suka mkn buah..klu Qis bercinta tau nk bg dia mkn buah..geram..
Huda said…
sedap buah epal kan :) huda pun suka makan :)
dinor's family said…
apple mmg sedap, tp kurang gemar,bla tgk gaya elly mkn cm tringin lak, mlm nnt nak mkn lah, ada dlm peti tu buat hiasan je emmmmmmm
ai pun suke epa ijo..
alya sama la mcm ellesya.. makan epa stylo.. kena buang kulit..huhuhu
L said…
anda pemarah?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jangan-marah.html

Popular posts from this blog

pertandingan masak bubur asyura 2011

C.O.F.F.E.E

Lebaran 2017